Arendonk e Gov Flow 1

Een attest gezinssamenstelling of een uittreksel uit het strafregister opvragen? Dat kan voortaan eenvoudig via het e-loket op de gemeentelijke website, op ieder moment van de dag en vanuit je luie zetel.

Via het uitgebreide e-loket kan je in enkele muisklikken allerlei attesten, aktes en uittreksels opvragen, zonder dat daar de tussenkomst van een ambtenaar voor nodig is. Je ontvangt het gevraagde document al binnen enkele minuten ondertekend in je mailbox of eBox.

Je hoeft dus voor veel zaken niet meer naar het gemeentehuis te komen, maar je kan ze zelf online aanvragen, op het moment dat het voor jou past.

Welke documenten kan je aanvragen?

Via het uitgebreide e-loket kan je automatisch bevolkingsattesten uit het rijksregister opvragen (bv. attest van Belgische nationaliteit, attest van leven …) en allerlei aktes uit de registers van de burgerlijke stand (bv. akte van geboorte, akte van echtscheiding …).

Ook een uittreksel uit het strafregister kan je via deze weg aanvragen en meteen ontvangen. Enkel voor de aanvraag van een uittreksel model 2 (voor het uitoefenen van een activiteit die onder de noemer opvoeding, hulpverlening of begeleiding van minderjarigen valt) is nog de tussenkomst van een ambtenaar nodig.

Het volledige overzicht van de documenten die je online kan aanvragen, vind je op www.arendonk.be/e-loket of https://arendonk.egovflow.be.

Wat heb je nodig?

Om deze documenten online aan te vragen, moet je je aanmelden met je identiteitskaart en kaartlezer of via de app itsme.

Uiteraard blijf je ook steeds welkom in het gemeentehuis om allerlei documenten aan te vragen. Denk er wel aan dat de dienst burgerzaken enkel op afspraak werkt.