De diensten burgerzaken en grondgebiedszaken (voor professionelen) werken enkel op afspraak.
Vastgoedinformatie aanvragen
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerlei informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 100 euro per kadastraal perceel.
Een aanvrager moet maar 1 keer de retributieprijs voor een aanvraag betalen per groep van 5 kadastrale percelen, op voorwaarde dat de percelen aangrenzend zijn, de percelen binnen eenzelfde gemeentelijke grens liggen en er maximaal op 1 perceel (een) gebouweenhe(i)d(en) geregistreerd is (zijn).
Hoe kan je een aanvraag doen?
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in je eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: per mail naar grondgebiedszaken@arendonk.be met vermelding van het perceelsnummer en adres